manusia awesome

Friday, May 11, 2012

Memori 67


Masa kecil dulu aku sering dimarah mama kerana sering mengenyit-ngenyitkan mata. Ianya memang sesuatu yang pelik kerana perbuatan itu akan berterusan.

Jika aku mula mengenyitkan mata kiri aku akan rasa tidak puas hati jika mata kanan tidak dikenyitkan. Dengan segera aku akan mengenyitkan kanan pula. Ok sekarang perasaan tidak puas hati itu datang lagi bila mata kiri pula rasa seperti perlu dikenyitkan dan begitulah seterusnya. Ya, ianya memang sesuatu yang pelik dan memelikkan. Agak lama juga aku melakukan aktiviti yang aku sendiri tidak faham mengapa ianya terjadi. Lama kelamaan aku berjaya membuang tabiat pelik ini bila mama telah marah aku dengan bertubi tubi. Alhamdulillah. Terima kasih mama.

Jika hingga besar aku masih berperangai begitu sudah pasti aku akan dicop mata keranjang oleh wanita seluruh dunia.

No comments: