manusia awesome

Thursday, August 9, 2012

Memori 74


      Masa kecil dulu kalau hendak berpuasa memanglah sesuatu yang mustahil  bagi pemikiran logik aku ketika itu. Semasa berumur 6 tahun begitu aku mula diajar untuk berpuasa. Mama kata kalau tidak boleh puasa penuh, puasa setengah hari saja.

   Walaupun jarak masanya hanya sampai tengahari tetapi pada aku ketika itu rasa hidup ini sudah tiada ertinya lagi. Selepas bulan ramadhan pula jika kawan kawan bertanya aku puasa berapa hari, dengan keyakinan dicampur bongkak yang tidak berbelah bagi aku menjawab " aku puasa 15 hari"

      Macamana boleh jadi 15 hari? Katakan sebulan aku berpuasa setengah hari. Jadi setengah hari ini aku campurkan dengan setengah hari esoknya jadilah 1 hari. Kalau dicampur semua  sebulan dapatlah 15 hari. Pada aku ketika itu puasa setengah hari itu memang puasa yang betul betul. Kawan kawan lain hanya terkebil kebil memandang lubang hidungku yang kembang kuncup bangga tidak sudah.





4 comments:

Jerung Rimba Putih said...

hahaha... bangge2.. :p

Aujinz said...

hahahahha.. samelah kita..

Bophairy said...

JERUNG- hinsh..hins..bangge..

AUJINZ- same ek? bagus2

JUNAIDI said...

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya.BUKA BLO DANA GHAIB MBAH RAWA GUMPALA