manusia awesome

Tuesday, December 20, 2011

Memori 54


Masa kecil dulu aku tergolong dalam spesis budak yang banyak bertanya soalan. Agak jenuh juga mama hendak menjawab soalan soalan aku yang selalunya bertahap 'cepumas' itu.

Lebih membuat mama tension bila aku suka bertanya dengan suara yang agak kuat soalan soalan itu di tempat tempat awam yang ramai orang seperti contoh di dalam bas. Setiap kali sebelum keluar mama berpesan supaya jangan banyak bertanya jika berada di dalam bas dan seperti biasa aku mengangguk tanda faham.

Selepas itu seperti biasa jugalah apabila sudah berada di dalam bas aku tanpa rasa bersalah akan bertanya soalan soalan kepada mama.

4 comments:

ainzoo said...

hahaha.. tu tak pe lagi... sepupu aku siap tanya lagi kat mak dia (mak sedara aku le)..`Mak, orang ni (membahasakan diri dia as Orang) keluar dari mana?` :)
Aku tukang sokong `a`ah la Mak Wan, kat mana kita keluar?`

Aje memang kena CepukMas dr dr atuk kitorang... :)

Bophairy said...

haha.. sungguh 'cepuk'mas sekali soalan itu

Bophairy said...
This comment has been removed by the author.
L said...

soalan yang budak2 rasa simple tapi orang tua susah nak jawab