manusia awesome

Thursday, November 10, 2011

Memori 10


Masa kecil dulu mama selalu suruh aku pergi ke kedai membeli barang. Aku budak yang agak pelupa (dah tua ni pun sama jugak)

Jadi kadang kadang untuk membeli 3 jenis barang pun mama akan tulis di kertas dan kadang kadang tulis atas duit kertas yang akan aku bawa untuk bayar barang yang bakal aku beli nanti. Ya! Tulis atas duit kertas dan duit itu akan di terima oleh tuan kedai runcit tanpa sebarang was was. Tugas aku mudah saja. Pergi saja ke kedai dan hulurkan saja duit kertas itu pada tuan kedai tanpa perlu aku yang pemalu ini berkata apa apa. Rasanya zaman itu bukan mama aku seorang saja yang buat kerja macam ini. Orang lain juga buat kerana aku pernah dapat duit yang sudah sedia ada tertulis senarai barang yang hendak dibeli pada duit itu.

Sekarang jangan buat pula ya. Tidak pasal pasal menerima makian tanpa sempadan dari taukeh kedai nanti.

No comments: