manusia awesome

Tuesday, November 8, 2011

Memori 4


Masa kecil dulu ketika berumur lingkungan dalam 2 tahun  aku pernah jatuh dalam perigi. Membuat terjunan tiruk atau balik kuang aku tidak pasti. Sebab aku langsung tiada memori mengenai aku jatuh dalam perigi ini.

Mama aku beberapa kali menceritakan perkara ini pada aku hingga aku tidak pernah lupa akan mengenainya. Di belakang rumah aku dulu ada sebuah perigi terbiar yang hanya ditutupi dengan zink zink buruk. Entah bagaimana ketika mama sedang memasak aku berjaya meloloskan diri dari kawalan dan keluar dari rumah dan akhirnya perjalananku tamat di dalam perigi.

Cerita mamaku lagi, sebaik saja dia jumpa aku dalam perigi itu aku sudah tengelam dan hanya jari kelingkingku saja yang mamaku sempat capai dan menarik aku keluar dari perigi tersebut. Alhamdulillah aku selamat tanpa sebarang kecederaan. Terima kasih mama. Bop sayang mama sangat sangat.


1 comment:

Anonymous said...

Nasib baik