manusia awesome

Saturday, November 12, 2011

Memori 17

Masa kecil dulu jika jika menonton cerita ninja di television kerap aku nampak mereka menggunakan bom asap untuk menghilangkan diri. Terkesima aku dengan teknik itu.

Sebagai seorang ninja aku juga perlukan bom asap tetapi di mana boleh aku dapatkannya? Minda kreatif aku bekerja untuk mencari jawapannya dan akhirnya aku jumpa apa yang aku cari. Jawapannya ialah 'bedak!' Cara menggunakan bom asap ciptaan aku ialah dengan menggengam sebanyak mungkin bedak di tanganku. Langkah seterusnya aku berdiri di depan mama dan kemudian meniup bedak yang aku genggam tadi dengan sekuat hati hingga ia berterbangan dan menyerupai seakan akan asap.

 Bila 'bom asap' sudah dilepaskan aku pun berlari sekuat hati untuk mencari tempat persembunyian. Jika tidak mama akan nampak aku.

2 comments:

Luna said...

ko mmg kreatif yek? pengaruh Ninja mmg kuat masa tu.sekitar tahun 1986-87 kita darjah 1-2. watak2nya Yin, Rin dan Sasuka. tp geng aku cuma buat senjata bentuk bintang (buat dr kertas) yg selalu Sasuka baling tu.

ainzoo said...

hahaha..Sama la kita Luna oii :)

mcm2 pulak kita decorate kan kat senjata bintang tu...