manusia awesome

Saturday, November 12, 2011

Memori 16


Masa kecil dulu, selain meminati watak superhero aku juga sangat meminati ninja. Aku memang suka hero yang bertopeng agaknya. Apa yang membuat aku bertambah seronok bila aku boleh membuat sendiri topeng/sarung kepala ninja.

Aku tidak ingat pula siapa yang mengajar aku, tapi caranya memang sangat mudah dan senang didapati bahan yang diperlukan. Aku hanya perlu mencari sehelai t-shirt yang lehernya bulat. Lagi best jika dapat t-shirt berwarna hitam. Caranya ialah dengan menyarung t-shirt ke kepala, letakkan bahagian leher baju itu di mata kemudian pegang kedua dua lengan baju itu dan ikatkannya di belakang kepala. Tadaa!! Sudah siap topeng ninja yang sangat bergaya.

 Selepas bergaya di depan cermin dengan gaya ninja yang aku main hentam saja aku pun terus membuat serang hendap di dalam rumah sendiri. Sedaya upaya aku berlari tanpa mengeluarkan sebarang bunyi tapak kaki sambil dalam hati berkata " Fuih! tak bunyi langsung aku lari. Aku memang berbakat untuk jadi ninja yang sebenar". Rupa rupanya orang lain pun boleh buat juga begitu.

2 comments:

notorious_kill-joy said...

aku guna kain pelekat!!!

Luna said...

haha.aku selalu tgk budak lelaki buat dgn kain pelekat...kalau ppuan buat buat mcm tu jugak tp bkn utk main tapi..utk buat telekung semayang